perjantai 26. huhtikuuta 2013

Olipa kerran salsa.


Ja olipa muuten toisen ja kolmannenki kerran.
Mutta kun se vaan on niin hyvää. Ja sopi myös erinomaisesti näihin kepakkoihin.

Mulle on nyt kuulkaa käynyt vähän niinku mun miehelle konsanaan.
Jäänyt salsa-vaihde päälle ja se vaihde vähän jumiinki kai.
(Jos tässä selvennän sen verran, niin mun miehellä on jäänyt jumiin raejuusto-vaihde.)
Eli tämä tarkoittaa sitä, että kyseistä ainetta lisätään lähes joka ruokaan.
Niin kaurapuuroon kuin maksalaatikkoonkin. (Mitä minä en kylläkään tee salsalle.)
Tämän seuraavan ohjeen bongasin jostain blogista, ken sitte enää muistaa mistä.

TexMex kepakot (n.12kpl)

400g jauhelihaa
1prk salsakastiketta (250g, medium)
1 kananmuna
1dl korppujauhoja
1tl suolaa

Sekoita korppujauhot ja salsakastike kulhossa, anna turvota muutama minuutti. Lisää muna, jauheliha ja suola. Sekoita tasaiseksi massaksi ja muotoile pitkulaisen mallisiksi. (Voi laittaa myös varrastikkuihin, mulla ei sattunut olemaan.) Paista 200*c n.20min.
Ja jotta lapset eivät taatusti edes suostu maistamaan, niin lisäsin taikinaan vielä sipulin. Virhe.
Ja se virhe tapahtui siinä, etten mennyt pilkkomaan sitä sipulia saunanlauteiden alle, piiloon apukokkien katseilta.

Tarjoa esim.perunamuusin kanssa.
Me syötiin tällä(kin) kertaa tumman makaronin kera.
Ja tällä(kin) kertaa lapset söi vain makaronit.
*huokaisee syvään*

Hyvää viikonloppua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti